تعریف سیستم سازی کسب و کار

سیستم سازی کسب و کار، کلماتی آشنا که در موضوعات سازمانی به گوش می‌رسد، در این نوشته کوتاه قصد داریم با تعریف سیستم‌سازی کسب‌وکار آشنا شویم.

از نظر من و متناسب با تجاربی که در زمینه‌ سیستم سازی کسب و کار داشته‌ام، بهترین توصیف برای سیستم سازی کسب و کار به شرح زیر خواهد بود:

سیستم سازی که یک رویکرد موثر برای موفقیت کسب‌ و کار است، به شما یک نمای کلی از فرایندها، روش‌های استاندارد عملیاتی، نقش‌های مورد نیاز در سازمان و آن چه که برای اجرای فعالیت‌های سازمان مورد نیاز است را ارائه می‌دهد.

در مسیر سیستم سازی فعالیت‌های استاندارد و تکرارپذیری برای سازمان شما ایجاد می‌شود که می‌توان به صورت مداوم فعالیت‌ها را بررسی و بهبود داد. لازم است بدانید که سیستم سازی به معنی کنترل کردن، ایجاد محدودیت و یا حذف منابع انسانی نیست، بلکه سیستم سازی یک مدل از سازمان شما تهیه می‌کند که بر اساس آن بتوانید خدمات بهتری به مشتریان و پرسنل خود ارائه دهید.

پس از سیستم سازی کسب و کار شما کارآمدتر خواهد بود و در حالی که تیم شما به عنوان بازوان اجرایی در حال فعالیت هستند، مدیران ارشد زمان کافی برای توسعه کسب‌ و کار را خواهند داشت.

امیدوارم این مطالب برای شما مفید بوده باشه. بزودی مطالب جدیدتری در رابطه با سیستم سازی کسب و کار در سایت قرار خواهد گرفت. پس، وبسایت ما را دنبال کنید.

 

قسمت دوم: فواید سیستم سازی کسب و کار

منبع: آکادمی آموزشی درس و مهارت

نگارنده: دکتر محدثه زحمتکش